Lieke in Australië

NOG 4 DAGEN, 20 UUR EN 1 MINUUT!!!

Lieve allemaal!

OMG nog 4 dagen, 20 uren en 1 minuut voordat ik het vliegtuig in stap en de lucht in ga op naar Australië. Jeetje, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.IK GA NAAR AUSTRALIË!! Het is nog steeds zo onwerkelijk dat dit nu echt gaat gebeuren.

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen er is weer zoveel gebeurd sinds mijn vorige reisblog. Ik had jullie voor het laatst gesproken en toen had ik 18 augustus het contract getekend wat het gezin mij toe had gestuurd. Toen kon ik gaan beginnen aan alles te regelen. Het allerbelangrijkste, het visum! My god wat ben ik blij dat ik via Travel Active een document met stappenplan doorgestuurd heb gekregen, ander was het me sowieso nooit gelukt (en bedankt papa want zonder jou was ik er nog niet uit gekomen.)

Next, VLIEGTICKET!!! Samen met gastgezin besloten dat de beste aankomst dag 4 oktober zou zijn, dit betekend dus dat ik 3 oktober 13.30 Nederlandse tijd vlieg via Schiphol, met tussenstop van anderhalf uur in Guangzhou en dan door naar SYDNEY! Hier zal het gezin staan om mij van het vliegveld op te halen.

Ik had een paar dagen later 24 augustus een workshop van de organisatie in Venray. Samen met mama anderhalf uur daar naartoe gereden (thanks mamie). Hier waren nog 20 andere meiden die net als mij ook aan een au pair avontuur gaan beginnen. Er zaten meiden bij die nog een gezin moesten zoeken maar ook meiden die diezelfde week al zouden gaan vertrekken. En allemaal naar een andere bestemming, England, Amerika, Ierland, Italië, Spanje, Nieuw-Zeeland en Australië. Ja je leest het goed Australië, ik heb 3 andere meiden leren kennen die ook allemaal naar Australië gaan vertrekken. Gelijk een groepswhatsapp aangemaakt zodat we makkelijk met elkaar in contact konden blijven. één van de meiden zit er al, ook in Sydney dus dat wordt super gezellig! Ik heb al mooie foto's van haar gezien en ik kan je alvast vertellen, WAUW, ZO MOOI! Ik ga daar echt mijn ogen uitkijken! Maar goed ik dwaal weer af. Dus super leuke cursus gehad met allemaal informatie over verzekeringen etc, hallo papa ;) En handige tips waar aan je moet denken als je zo'n lange tijd naar een ander land gaat. Ook tips voor cadeautjes voor de kinderen en je gastouders. Ja cadeautjes, het is de bedoeling (wat super leuk is natuurlijk) om cadeautjes mee te nemen voor je gastfamilie. Dus op jacht gegaan naar oer Hollandse cadeautjes wat, al zeg ik het zelf, goed gelukt is en ik het gezin denk ik heel blij mee ga maken.

Ik heb trouwens echt de liefste vriendinnetjes ooit! 3 september zou ik lekker met een vriendin uiteten gaan, nou super gezellig! Liepen we dus met z'n tweeën naar het restaurant in Tilburg. 'kies maar een plekje waar je wilt gaan zitten Liek'Uhh ja oké is goed,'is dit plekje goed'Ondertussen zat ik al half op de stoel'nee, we lopen nog even verder'Ohh, ja oké prima. En toen opeens'Surprise!'Nou werkelijk waar, ik dacht dat ik een hartaanval kreeg ik schrok me helemaal dood.. Zaten daar dus alle andere meiden van onze vriendinnengroep (ja zieke Manon, in gedachte was je er ook bij) Nou echt zo onverwacht, ik had echt oprecht NIKS door. Ik had ze niet eens zien zitten, achteraf erg lomp maar goed. Het was zo lief en net als altijd super gezellig, nogmaals heel erg bedankt meiden! Ik ga jullie missen!!

Ook heb ik al mijn afscheidsfeestje/verjaardagfeest gehad. Hele gezellige en leuke avond gehad waarbij ik heel veel lieve pakketjes heb gehad van iedereen en van papa en mama een super mooie camera zodat ik mooie foto's kan maken (en aan jullie kan laten zien ofcourse) daar. Ook heb ik al gelijk diezelfde avond van de meeste mensen afscheid genomen.

Frown

Tussendoor heb ik nog steeds contact gehouden met de moeder van het gastgezin. Af en toe appt ze me weer even. Ze heeft laten weten dat m'n eigen badkamer in verbouwing was dus als ik aankom is die BRAND NEW, super fijn. Ook heeft ze al een Australische SIM kaart voor me gekocht zodat ik gelijk bereikbaar ben als ik aankom. Ik had vertelt dat ik al wel een beetje nerveus begon te worden waarop ze super lief reageerde:'We'll look after you!We can do some fun things on the first few days, it's getting warm, so there'll be lots to do in the sun!'(aaaaah WARM, ZON!!!) Ook vertelde ze dat ze er naar uitkijken dat ik kom en ook hun de dagen aan het aftellen zijn. Wat ofcourse een super goed gevoel geeft!

Na fulltime de afgelopen weken gewerkt te hebben (ook jullie ga ik heel erg missen lieve collega's) is mijn laatste weekje hier in Nederland aangebroken. Afgelopen dagen nog allemaal afspraken gehad. Laatste keer naar de kapper, fysiotherapeut, tandarts, huisarts en apotheek etc. Gisteren m'n koffers alvast ingepakt (jaaa ik mag 2 koffers mee!) En dan morgen samen met mama nog even 2 daagjes weg! Lekker nog een laatste moeder/dochter verwenmomentje voor de komende 8 maanden en dan is het na het weekend toch echt zo ver.. afscheid nemen op Schiphol, aaah kunnen we dat niet overslaan of nog beter jullie allemaal in m’n koffer proppen, moet vast wel lukken met vacuüm zakken toch?

Nu heb ik nog wel het beste nieuws van alles!!!! Een vriendin van mijn, Inge, had zich ook aangemeld bij de organisatie om als au pair naar Australië te gaan. Bij haar ging het allemaal behoorlijk moeizaam dus eigenlijk hadden we het allebei al een beetje uit ons hoofd gezet. MAAAAAAAR uiteindelijk is het toch gelukt en heeft ze ook een super leuk gezin gevonden waar ze voor 2 jongetjes gaat zorgen in, jawel,SYDNEY! AAAAAH ME SO HAPPY! Ze zit 65 km, 1 uurtje rijden, van mij vandaan wat voor Australische begrippen super dichtbij is! En nog het beste van alles... ZE HEEFT NOG DEZELFDE VLUCHT KUNNEN BOEKEN! Hier ben ik zo blij mee, want de vlucht is toch wel iets waar ik een beetje tegenop zie, en als ik met een vertrouwt vriendinnetje ben maakt het al 100x minder erg! Dus we gaan samen op pad naar Australië, en waarschijnlijk ook samen na ons au pair avontuur rondreizen! WOEHOEEE!!

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden maar oh zoEXCITED! Mijn volgde blog zal in SYDNEY zijn!! Ik probeer jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden!

Heel erg bedankt voor de reacties die ik op mijn vorige blog gekregen heb! Echt super leuk om te lezen! Mocht je op de hoogte willen blijven van mijn avontuur 'down under', rechts in de kolom kan je je email adres invullen. Je krijgt dan een mailtje wanneer ik weer een nieuwe blog heb geplaatst.

Heel veel leesplezier!

Liefs, Lieke

Reacties

Reacties

Manon

Aaah wat spannend meissie,
Nu komt het echt dichtbij.
Toi toi toi en lekker genieten vooral.
Ik zal hier aan je denken

Kusjes ????????????????????

Amber Huijbers

Hallo Lieke,

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen. Ben benieuwd wat voor gave dingen je allemaal gaat beleven daar. Geniet ervan, want voor je het weet is het weer voorbij!

Groetjes Amber

tante Josephine

Lieke
We wensen U een schitterend jaar toe!! Ik ga je volgen en veel aan je denken!
Geniet er volop van goede reis en dikke knuffel!!

Angelique Monteiro

Hi Lieke,

Wat een leuk verhaal! Ik kan me voorstellen dat je zin hebt in dit avontuur, maar enigszins spannend is t natuurlijk ook. Geniet van deze bijzondere ervaring waar je de rest van je leven nog op terug kunt kijken.
Veel succes, maar vooral een plezierige tijd gewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!