Lieke in Australië

Aftellen naar 2017!

Lieve allemaal,

De kerstdagen zijn ondertussen alweer voorbij en dat betekent dat oud en nieuw voor de deur staat! NYE vieren in Sydney, best place all over the world, hoe gaaf is dat dan wel niet!

Allereerst nog super bedankt voor alle lieve reacties en berichtjes die ik heb gekregen op mijn vorige blog! Ik vind het het heel fijn om al jullie meelevende reacties te lezen!

Nu ondertussen alweer een maand verder sinds dat ik mijn vorige blog heb geschreven. Dit betekent dat ik hier al bijna 3 maanden ben... en dit betekent dat ik op de helft van mijn au pair tijd zit! En dat betekent weer dat het nog maar 3 maanden werken is voordat Inge en ik de reis van ons leven gaan maken, OMG CAN’T WAIT!!

De kerstdagen waren wel echt enorm anders dan in Nederland. Allereerst was het dit jaar kerst vieren met 30 graden, hoe raar is dat dan wel niet. Het is iets waar ik niet aan kan wennen, en het voelde dan ook absoluut niet als kerst aan. En dan moest ik ook nog eens werken tijdens de feestdagen, niet echt hoe je je kerst voorsteld. Maar goed weer zoiets waar je je maar overheen moet zetten.

Doordeweeks gaat het normale leventje gewoon door. De oudste 2 kinderen hebben ondertussen zomervakantie van 6 weken. En de jongste van 2 is druk bezig met zijn ‘toilettraining’, iets waar ik minder blij mee ben haha. De dagen bestaan vooral uit veel zwemmen in het zwembad, en aangezien er nu dagen tussen zitten dat het 38 graden is duik ik ook vaak met de kinderen er mee in.

In de weekenden ben ik nog steeds volop aan het genieten van het 2 dagen helemaal niks hoeven doen. Zo heb ik de afgelopen weekenden weer een aantal leuke dingen gedaan.

Ik ben samen met een aantal meiden naar de ‘de dutch shop’ geweest. 45 minuten van de city kwamen we aan in een erg oud gebouw omgetoverd tot oerhollands winkeltje waar je van alles kon kopen. Van kruidnoten tot boerenkool, van zwitsal shampoo tot stroopwafels of van heerlijke zoute dropjes tot, jawel, de.. OOSTERHOUTSE KANEELSTOK. Hoe geweldig is dat dan wel niet. Als Oosterhoutse hier ‘de oosterhoutse kaneelstok’ tegenkomen. En met hier heb ik het gewoon over Sydney! Zoiets verzin je toch niet! Na iets meer dan een uur in de winkel rondgelopen te hebben, en een broodje frikandel speciaal naar binnen gewerkt te hebben (AAHHH BROODJE FRIKANDEL!!) zijn we weer terug naar de city gereden.

Na zo heerlijke Nederlandse dag te hebben gehad dacht ik dat mijn dag niet heel veel beter kon worden, maar dit had ik helemaal mis want eenmaal toen ik thuis was aangekomen was daar een box aangekomen vanuit Nederland. Een box van papa, mama en oma met allerlei spullen erin! Lekker nederlands eten (ofcourse), wat dingen om mijn kamer mee op te fleuren, extra shirtjes (je hebt tenslotte nooit genoeg) en wat andere kleine cadeautjes. Ook zaten er een paar kaarten in waaronder ook een van mijn super lieve collegaatjes!

Het weekend erop ben ik samen op pad geweest met 7 andere Nederlandse jongens en meiden. We hadden een busje gehuurd en voor s’nachts kamers geboekt. En toen op de vroege zaterdagochtend zijn we begonnen aan onze road trip richting Jervis bay, iets meer dan 3 uur rijden ten zuiden van Sydney. Hier zijn we naar hyams beach geweest, het witste strand over heel de wereld (WAUW). Ook brachten we een bezoekje aan Honeymoon bay, wat een prachtig mooie plek was! Vervolgens hebben we ook nog papegaaien gevoerd (met we bedoel ik iedereen behalve ik..) Het was super gaaf om te zien, die papegaaien komen zo op je hoofd, schouder of hand zitten.

Het weekend daarop ben ik samen met Inge, Tessa, Cynthia en Veralynn naar een paardenrace geweest. Dat is echt wel een dingetje hier in Australië. Limousines die aan komen rijden waar vervolgens mannen in pak en vrouwen in gala jurk uit stappen. Het was erg leuk en we hebben onze ogen echt uitgekeken! Ook zijn we nog naar Chinatown geweest. Een stukje Sydney dat helemaal omgetoverd is China.

En dan zit nu het nieuwjaarsweekend aan te komen! Morgen is het NYE en dan ga ik 2017 knallend in, 10 uur eerder dan jullie daar in Nederland. Ik kan dit nog steeds niet helemaal bevatten hoor haha.

Dit was dus mijn laatste blog van dit jaar, ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en natuurlijk een super 2017!

Veel liefs,

Lieke

Reacties

Reacties

Oma

Heel leuk om te zien en te lezen Lieke.
Jij boft toch maar
XXX Oma

Eugenie

Super gaaf!! Geniet ervan!!??????

Eugenie

Fijne jaarwisseling!!

Diana Damen

Hoi Lieke, geweldig om jouw blogs te lezen.
Wat een super ervaring die je voor heel je leven meeneemt.
Geniet van het mooie land en succes met je werk maar dat is aan jouw wel toevertrouwd.
Fijne jaarwisseling.
Groetjes Diana(overblijf de Meander)

Angelique Hermans

Super leuk om jou blog te lezen wat een avontuur zeg. Geniet er nog lekker van en een mooi uiteinde en een gelukkig en gezond 2017 toegewenst

Astrid en Amber van Rooij

Leuk om te lezen Lieke en wat is het daar prachtig. Fijne jaarwisseling en een mooi 2017! groetjes van ons xx

Lily ten Kroode

Wat leuk om te lezen Lieke,en ik wens je veel werk plezier. Je moet maar zo denken, die paar maanden zijn zo om.en nu wens ik je een prettig Nieuwjaar en een gezond 2017????????

Roos

Mooie avonturen Lieke.... Nog een paar uurtjes en dan is het voor jou al new year ???? Geniet van deze geweldige ervaring. En vooral a very, joyfull new year ????

Jolanda

Hoi Lieke
Leuk om weer iets van je te lezen
En wat ziet het er super uit
Een hele fijne jaarwisseling
En tot volgend jaar
Xx

joske simoen

Veel geluk gewenst geniet en een gelukkig 2017!!

Anita vd Elshout

Hoi Lieke,

Wat heerlijk om jouw reisverslag te lezen. Alweer 3 maanden. Wat gaat de tijd toch snel. 38 graden is inderdaad een rare gewaarwording tijdens de feestdagen. Hier heeft het vannacht gevroren en overdag is het erg mistig. Zonde met al dat vuurwerk vannacht. Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij ons kikkerlandje.
Ik ga jou een fijne jaarwisseling wensen en dat 2017 veel goeds mag brengen. Dikke kus van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!