Lieke in Australië

Changing plans!


Lieve allemaal,

Zoals jullie al kunnen zien aan de titel, de plannen zijn gewijzigd. Het plan was om 6 maanden in Sydney te verblijven bij mijn hostfamily en dan daarna te gaan rondreizen. Ik had al eerder verteld dat het contact met mijn hostfamily niet heel goed was. Er zijn wat dingen gebeurt die ik het liefst zo snel mogelijk wil vergeten.

Toen de hostfamily 2 weken geleden op vakantie ging voor een week, heb ik deze week bij een andere familie gewerkt. Deze familie was zo lief voor mij en behandelde mij wel als een ‘member of the family’. Het was een geweldige week waarbij ik de oma hielp om voor haar 2 kleinzonen te zorgen, aangezien beide ouders een week weg waren voor zijn werk. Deze oma (Camilla) is de meest bijzondere vrouw die ik ooit ontmoet heb. Ze doet geweldige dingen voor de wereld en heeft de meest mooie verhalen om te vertellen.

Na een fantastische week bij Camilla gehad te hebben was het weer tijd om terug naar mijn hostfamily te gaan. Een paar dagen later kreeg ik een berichtje van Camilla. Ze wilde mij graag voor de komende 2 maanden in huis nemen. Ik kon haar helpen wanneer ze aan haar voet geopereerd moet worden, en ik kan haar dochter af en toe helpen met haar 2 zonen. Dit was een fantastische kans voor mij. Ik kan weg bij de familie waar ik mij niet welkom voel, en ik kan naar een familie waar ze mij met open armen ontvangen. Na wat overleg met papa/mama en vriendinnen, ervoor besloten om deze kans met beide handen aan te pakken, en voor mezelf te kiezen.

Afgelopen zondagavond heb ik het mijn hostfamily verteld. Ze waren enorm boos en teleurgesteld. De volgende dag kreeg ik het bericht dat ik mijn spullen moest pakken en moest vertrekken. Gelukkig kon ik gelijk bij Camilla intrekken, dus afgelopen maandag ben ik dus officieel verhuisd. Het was een hele heftige week en het is ook allemaal heel erg snel gegaan, maar ik ben enorm blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik zal hier nog 2 super maanden hebben voordat Inge en ik aan onze reis gaan beginnen. Ook zal ik nu wat meer vrije tijd hebben, die ik weer kan besteden om lekker op het strand te liggen, dat nu maar 5 minuutjes lopen is (WIEHOEE)

Zo dat is dat haha, wat is er verder de afgelopen maand hier in aussieland allemaal gebeurt? Heel veel! Te beginnen met NYE, die niet al te best begon. Ik zat samen met Karlijn en Inge in de bus, onderweg naar het huisje waar we dat weekend zouden verblijven. Totdat ik opeens een enorme harde klap op mijn achterhoofd voel. Een vrouw halverwege de twintig had met een vuist op mijn achterhoofd geslagen. Ik wist niet wat me overkwam en ook Inge en Karlijn waren helemaal in shock. We kenden deze vrouw helemaal niet en we hadden haar niks aangedaan. Vervolgens zag Inge dat de vrouw mijn zonnebril had gestolen (wat een top idee om een dure zonnebril te kopen voordat je naar Australië gaat Lieke :’)) Toen zijn we uit de bus gestapt maar natuurlijk was de vrouw verdwenen. Vervolgens zijn we naar een politiebureau gegaan, waar we 3 uur hebben gezeten. We werden alle drie uit elkaar gehaald en verhoord door drie verschillende detectives. Na deze vreselijke start van de dag zijn we door de politie naar het huisje gebracht waar Karlijn, Koen, Renee en Stijn zouden ontmoeten. Na een hapje gegeten te hebben zijn we naar het park gegaan waar we echt perfect uitzicht hadden voor de vuurwerkshow. En echt OMG wat was dat gaaf! Heel speciaal om mee te mogen maken.

De volgende dag zijn we naar bondi beach gegaan. Hier hebben we de Nederlandse traditie in leven gehouden! Het moest er toch ooit een keer van komen, de nieuwjaarsduik. En waar kan je die beter doen dan hier in Sydney met 30 graden en ongeveer 300 andere Nederlanders. 1 woord; GEWELDIG!

Ondertussen heb ook mijn vlucht naar Melbourne geboekt, want over iets meer dan 3 weekjes is Ray hier! We gaan in een weekje Melbourne verkennen, en dan vliegen we samen terug naar Sydney en heb ik nog een weekje om hem hier van alles te laten zien. Zo fijn om eindelijk iemand van thuis te zien. Aftellen…

Ook heb ik ondertussen afscheid moeten nemen van Marilené.. We hebben een paar leuke laatste daagjes gehad waarbij we lekker hebben geluncht en vooral veel gekletst.

Vorige week zijn Inge en ik voor het eerst hier naar de kapper geweest, want jeetje wat was dat nodig zeg. Toch doen ze dat ook allemaal weer anders dan ik gewend ben. Mirjam, kan ik alvast een afspraak maken voor als ik terug ben?!?!

Afgelopen weekend, ondanks alles wat zich afspeelde, heb ik een fantastisch weekend met Karlijn en Inge gehad. Zaterdag zijn we naar morisset park geweest. Dit is een park waar ‘heeeeel veeel’ kangoeroes wild rondlopen. Dit was echt super leuk en we hebben de echte Aussie kangoeroe selfie gemaakt haha (ik was echt niet bang hoor..)

Vervolgens zijn we de volgende dag met de ferry naar palm beach gegaan. Een strand dat vanaf de vuurtoren een prachtig uitzicht heeft, AMAZING.

Morgen is het Australian Day. Een nationale dag dat iedereen vrij is en er van alles in de stad te doen is. Hier ga ik naar toe met een paar vriendinnen, en s’avonds ga ik samen met Inge haar ouders ophalen van het vliegveld, want die komen hierheen voor 4 weken! Super leuk!

Voor het weekend staan er ook allemaal weer leuke dingen op de plannen! Maar hierover meer de volgende keer!

Veel Liefs,

Lieke



Reacties

Reacties

Mirjam

Hey lieverd! Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Deze mensen zijn het veel meer waard om jiu om je heen te hebben. Je oude fam was echt erg hè? Geniet toch maar volop, alles daar is misschien wel ; once in a lifetime! En natuurlijk knip ik je weer als je thuis bent, dikke x vanuit eastwoodcity ????????

Roos

Lieve Lieke,
Het was een spannende week!! Heel goed dat je hebt doorgezet. Gelukkig heb je nog heel wat weekjes over om verder te kunnen genieten. Kun je niet wat zonnestraaltjes opsturen want wat is het hier koud ( niks aan!!) en jij kunt met 38 gr. vast wat missen. Het gaat je goed meissie ????

Muriel

Dapper van je dat je voor jezelf hebt gekozen. Een keuze met je? is altijd de beste. Geniet nog lekker van de laatste maanden. ????????????

AnneMarie

Hoi Lieke, goed bericht, dat je nu op de juiste plaats zit. En hoe leerzaam is het om dit allemaal in je eentje te beleven en dan de juiste mensen tegen te komen die je weer verder helpen Je mag trots op jezelf zijn. Wens je nog heel veel plezier en geniet ervan. Heel veel liefs

jolanda

Hoi lieke
Wat een verhaal. Of liever gezegd wat heb je daar veel beleefd. Gelukkig heb je de juiste keuze gemaakt. Genietse nog. En wat een mooie foto's. Genietse nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!