Lieke in Australië

FIRST MONTH DOWN UNDER!

Lieve allemaal,

Dat is weer een hele tijd geleden sinds mijn vorige vlog. Ik ben gewoon al een maand hier! Wat gaat de tijd toch snel. De afgelopen maand is er enorm veel gebeurt. Doordat het zolang heeft geduurd heb ik zoooo veeeeel dingen om jullie te vertellen, my god waar moet ik beginnen. Ik zal het proberen zoveel mogelijk in te korten en de belangrijkste hoogtepunten te vermelden (hoe dan, het waren er zo veel?!?!)

Mijn eerste maand hier in Sydney was geweldig, vreselijk, spannend, moeilijk, maar boven alles vaak heel erg leuk. Ik heb in deze korte tijd veel nieuwe mensen leren kennen met wie ik zoveel leuke dingen heb gedaan en mogen zien.

Doordeweeks heb ik vaak dezelfde routine, ik zorg voor de kindjes, maak ontbijt en lunchbox voor de 2 oudste (waar ben je nou papa?!) Met de jongste ga ik vaak naar een park en dan met de trein terug naar huis, wat die echt helemaal ge-wel-dig vind! Elke dag is er een sportactiviteit waar een van de jongens dan naartoe moet. Ik help Sophie (hostmom) met het eten klaarmaken en met de jongens te douche, en dan zit mijn dag er weer op.

De weekenden ben ik er eigenlijk altijd wel op uit om zoveel mogelijk van Sydney te zien. De city verkennen, lekker shoppen, taart eten (OMG, ze hebben hier de beste oreo taart ever!!), manicure en pedicue laten doen samen met Inge (we moeten ons zelf soms wel een beetje verwennen toch?), toerist uithangen bij het Opera House en de Harbour Bridge en onze ogen uitkijken over alle ‘verschillende’ mensen die hier rondlopen. Al een aantal keren naar het strand geweest (die zon is zo sterk niet te doen), bezoekje gebracht aan Sealife en Madame Tussauds. Maar ook stappen, wat enorm anders is dan in Nederland (alle jongens dansen hier gewoon!)

Vorige week zaterdag hadden we een verjaardag van Didi, dit is een vriendin van Inge vanuit Nederland die hier is voor stage. We waren met een groep van 11 Nederlandse jongens en meiden (jeeeeej Nederlands!) Met deze groep gingen we in een hummer limousine eerst sightseeing doen van Sydney. Vervolgens werden we afgezet bij een restaurant waar we lekker wat gingen eten en drinken (lees: pizza en huiswijn) Toen verder naar blijkbaar de grootste club van Australië waar we op de gastenlijst stonden en zo naar binnen konden lopen (na 2x door de strenge security te zijn gegaan) En ja hele strenge security, verplicht hakken aan in de club (AUW), hele ondervraging over je identiteit en een gezichtsscan voor je pasfoto. Maar al met al een geweldig leuke en gave avond gehad!

Wat misschien nog wel net zo gaaf ,of misschien nog wel net iets gaver was, is dat ik afgelopen woensdag 2 november onze eigen Willem-Alexander en Maxima heb gezien hier in Sydney, in het Opera House! De royal family die hier op staatbezoek is in Australië konden wij als echte Hollanders natuurlijk niet missen! Samen met Inge, Marilène en Karlijn helemaal opgedoft (vonden wij) op naar het Opera House waar een concert zou plaats vinden waar de Nederlandse tweeling Jussen de pianisten van waren. Nog nooit van ze gehoord maar goed, leuk, gaan we heen.

Wink
Toen kwamen we ze ook nog tegen toen we naar het Opera House liepen, even met ze gekletst en ofcourse een foto meegemaakt. Eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat we toch een beetje underdressed waren, want OMG allemaaal gala jurken/smokings! Toen we eenmaal binnen waren op de naam Leaka.. (hoe moeilijk kan de naam Lieke zijn?) konden we nog even genieten van het uitzicht met een glaasje champagne in ons hand. Vervolgens het concert bijgewoond dat ‘gelukkig’ maar een uur duurde (klassieke muziek is niet echt m’n ding ben ik achter komen) Maar in één woord, WAUW! Wat was dit weer een fantastishe moment die niemand me meer kan afpakken.

Ik maak zoveel mooie momenten mee waar ik heel erg van geniet! Soms moet ik mezelf nog even knijpen ‘ik ben nu echt, hier in Autsralië!’ En dat al weer een maand, de tijd vliegt voorbij. Alhoewel het ene moment denk ik wow, ik ben hier alweer een maand en het andere moment denk ik oke ik ben hier pas een maand ik moet nog zo lang. Het is niet altijd even makkelijk en ik mis de mensen thuis ook wel weer heel erg. Gelukkig heb ik hier alweer wat vriendinnetjes gemaakt die je er door heen slepen tijdens deze moeilijke heimwee momenten. Maar nog steeds geniet ik van elk moment en hou ik het voorlopig nog wel even uit hier (sorry Ray)

Vanmiddag nog 5 uurtjes werken en dan is het alweer weekend, die ‘alweer’ vol gepland staat met super toffe dingen die we gaan doen! Maar daarover meer in mijn volgende blog! Die ik (BELOOFD) eerder zal plaatsen.

Embarassed
Voor nu hou ik het hierbij! Mocht je m’n volgende blogs niet willen missen, rechts in de kolom kan je je e-mailadres invullen en dan krijg je een mailtje wanneer ik weer een blog heb geplaatst.

Veel liefs,

Lieke

Reacties

Reacties

Margo

Super gaaf Lieke!! En wat doe je het goed. Heel veel plezier nog en pas goed op je kindjes! (En Inge haha) xx Margo

Mirjam

Oh Lieke , wat heerlijk voor je! Misschien snap je nu waarom ik zo enthousiast was toen je zou gaan.. t is zo mooi en leuk daar. Jammer dat het zover weg is.. zoveel mogenlijk zien en doen want misschien kom je er nooit nmeer. Geniet ze en maak me aub jaloers met je avonturen x

joske.simoen@skynet.be

Lieke wat een geweldige tijd maak jij nu mee! geniet volop we blijven je volgen !!

Oma

Veel wist natuurlijk al.
Heel leuk geschreven Lieke!
Dikke kus, Oma

Lian hesselmans

Hoi Lieke, wat heb je een mooi verslag geschreven. Ik vind het zo fijn dat het goed met je gaat, en dat jullie samen (met Inge)heel veel leuke dingen ondernemen.

Laura van Poppel

Trots ben ik op mijn lieve, ondernemende dochter! Lekker genieten daar down under met Inge en je nieuwe vriendinnen. Laat je heimwee maar gaan, onze tijd samen is er gauw genoeg weer.
Dikke kus mama

AnneMarie

Hoi Lieke, Wat gaaf om te lezen dat je zo heerlijk aan het genieten bent. Maar wat wil je ook anders in zo'n geweldig land. Leuk om op afstand mee te krijgen wat je allemaal beleeft. Kijk uit naar je volgende volg Geniet ze

papa

Gaaf allemaal wat je beleeft en meemaakt. Wij zijn natuurlijk trots op je. En misschien ervaar je het zelf nog niet zo, maar je bent enorm bevoorrecht om dit als ervaring altijd met je mee te nemen. Geniet er met volle teugen van. Tot skyps ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!