Lieke in Australië

8 weekjes in Aussie!!

Lieve allemaal!

Ik zit inmiddels al meer dan 8 weken hier in Australië. Langzamerhand begint het een beetje normaal te worden, alhoewel ik nooit kan wennen aan het feit dat als ik met de trein naar de city rijd ik over de Harbour bridge rijd met uitzicht op het Opera house. Dat blijft toch wel echt heel bijzonder hoor!

Het is weer een tijdje geleden sinds mijn vorige blog dus hierbij (net als de vorige keer) alweer een lange blog. Het zijn weer heftige weken geweest met ook hele mooi momenten! Nadat ik vorige week maandagavond via skype van mama te horen kreeg dat m’n oma was overleden sloeg dat wel even in als een bom. Dan pas besef je heel erg goed; ‘ik ben aan de andere kant van de wereld, en ik kan niet zomaar terug’ Het was een pittig weekje, en wat het vooral erg moeilijk maakte is de momenten dat je graag naar huis wilt om papa en mama met alles te helpen. Maar dat ging nu eenmaal niet..

Maar boven dit alles gaat het leven hier gewoon door. Het is niet altijd even makkelijk, ik voel me nog steeds niet helemaal goed bij deze familie passen en het voelt dat ik na deze 8 weken nog steeds niet helemaal mijn plekje hier heb gevonden. Dit zorgt voor veel twijfels en nadenken, heel veel nadenken. Nadenken of naar een ander gezin een betere optie is, of misschien toch maar gewoon hier door blijven werken en de ‘vervelende’ momenten maar een beetje gaan negeren. Het is veel afwegen met elkaar maar na contact te hebben gezocht met de organisatie, veel gesprekjes met papa/mama en vriendinnen toch besloten om het voor nu nog even aan te kijken hoe het zo gaat.. Met de hoop dat het nog veranderd en ik me na een tijdje misschien me toch prettiger voel bij deze familie. Ik wil niet weer helemaal opnieuw beginnen, dit betekent namelijk dat ik ook opnieuw met mijn 6 maanden moet beginnen bij een andere familie. En dat wil ik echt niet want……. (even wat leuker nieuws)

INGE EN IK HEBBEN ONZE OOSTKUST TRIP AFGELOPEN WEEK GEBOEKT!!!! Dit is natuurlijk iets super gaaf waar ik ENORM naar uitkijk om dit samen met Inge te mogen gaan beleven. Inge en ik gaan in 5 weken van Sydney naar Cairs reizen, waarin we tussendoor super leuke tours gaan doen! Dit gaat allemaal starten op 5 april! Nog 127 dagen voordat wij aan de trip van ons leven gaan beginnen.. het aftellen is begonnen!! AAAAAH CAN’T WAIT!

Laughing

Doordeweeks heb ik vaak hetzelfde programma met de kinderen, ook heb ik een extra bijbaantje gevonden (voor maar 6x hoor

Wink
) Hierbij zorg ik voor een heel lief meisje van 9 maanden. Dat is wel weer even anders dan 3 oudere jongens, maar erg leuk om voor een paar keer er bij te doen! In de weekenden ga ik nog steeds op pad om weer nieuwe plekken hier in Sydney en omgeving te ontdekken!

Zo ben ik samen met Inge en Mariléne naar Manly geweest om daar wat rond te lopen, lekker te eten, op het strand te liggen en vervolgens met de ferry weer terug naar de stad te gaan. (OMG, wat was dat eng zeg!) Maar het uitzicht met ondergaande zon vanaf de ferry op Sydney skyline was het wel echt waard!

De dag erop ben ik samen met Inge een GE-WEL-DIGE walk gaan doen; de ’Bondi to Coggee beach walk’. Hier hoef ik verder niks bij te vermelden, de foto’s zeggen meer dan woorden kunnen doen!

Het weekend erop ben ik samen met Inge, Mariléne en Mette een trip gaan doen naar de Royal National Park. Samen met 22 andere meiden werden we meegenomen naar allemaal mooie stranden en uitkijkpunten waar we de dolfijnen van heel dichtbij konden zien zwemmen in de zee. Vervolgens zijn we met de tocht naar de figure 8 pools begonnen. Een walk van 3,8 km naar beneden, midden door de bush bush met overal dieren om je heen.. (IELL) Na een tocht van bijna een uur, waarbij we tussen de bomen en over de rotsen moesten klimmen, waren we eindelijk aangekomen bij de figure 8 pools!! Of te wel: één inimini gat in de grond met heel toevallig de vorm van een 8.. Na hier een tijdje te hebben gelegen vervolgde we onze tocht terug naar de bus. Precies dezelfde route alleen ditmaal omhoog klimmen.. en dit met een brandende zon op je gericht en een temperatuur van 35 graden, is dit best pittig. Maar al met al was het enorm gaaf om te doen en hebben we een fantastische dag gehad.

Het weekend daarop ben ik samen met Mette en Mariléne naar Wildlife gegaan. Een ‘hele’ kleine zoo waar ik mijn aller eerste koala heb gezien! Wel achter een raam met z’n rug naar ons toe slapend in een boom, maaaar ik heb mijn eerst koala hier gezien

Wink
.Even later kwam Inge ook nog en zijn we naar de Sydney eye tower geweest. Vanaf hier konden we Sydney van bovenaf zien! Super gaaf om een keertje mee te maken!

Wat nog wel heel erg raar is, is dat ze al volop met de kerstversieringen bezig zijn, super mooi om te zien en het geeft een hele leuke sfeer met al die kerstliedjes! Maar, ik loop in korte broek en in een t-shirtje.. Daar zal ik denk ik nooit aan kunnen wennen!

Elke week maak ik weer nieuwe dingen dingen mee, waar ik natuurlijk enorm van geniet! Voor de komende weken staan er weer super leuke dingen op de planning waar ik naar uitkijk! Hierover zal ik jullie op de hoogte brengen in mijn volgende blog!

Veel liefs,

Lieke

Reacties

Reacties

Inge van Poppel

Ik ben super trots op jou Lieke!! Met zo'n pitige week blijf je positief en doe jij je ding wat er gevraagd wordt! Je bent een topper en we gaan er in april 5 onvergetelijke weken van maken en natuurlijk in de weekenden nog leuke dingen doen!! ????????

papa

Mooi geschreven hoor Lieke en erg lief van je. Geniet er van zo veel je kunt, maar dat gaat best goedkomen. xxx

Muriel

Gecondoleerd met je oma...
Wat jammer dat je jouw plekje nog niet echt heb gevonden bij de familie, maar weet ook dat dit nooit helemaal je plek zal worden en dat hoeft ook niet zolang je maar wel kunt genieten! Zie het als werkervaring en probeer uit alles om je heen wel je geluk te halen. XXX

Oma

Soms ben ik een beetje jaloers. Je ziet veel en maakt veel mee.
Wat zijn die 8 weken toch snel gegaan.
Leuk verhaal!!
Dikke kus, Oma

Jolanda

Hoi Lieke
Jammer dat het niet helemaal je plekje is bij de familie
Maar het is wel fantastisch wat je daar allemaal onderneemt samen met je vriendin Inge
Vind het ook knap van je dat je het niet zomaar opgeeft
Dit is ook de Lieke die ik ken
Geniet maar aan de foto te zien lukt het ook wel
Groetjes Jolanda

Sandra

Hoi Lieke,

Josje ligt hier bij te komen van het leren v.d. proefwerkweek in het hier nu erg koude Nederland. Ze vertelt mij dat ze zo geniet van jouw belevenissen die je zo mooi omschrijft in jouw blogs. Dus was ik verbaasd dat zij die volgde en ben ook gaan lezen.....wat een boeiende verhalen zeg !! en wat schrijf je leuk !!

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Erg naar als je zo ver weg bent en je kunt er nu niet bij zijn. Vanaf nu heb je ook een trouwe volger erbij. !!! Geniet van dag tot dag ! Ik zat vroeger in Barcelona in een gezin dat voor mijn gevoel ook niet helemaal
" je van het " was maar ik denk niet dat switchen altijd de oplossing zal zijn. ! Doe maar gewoon wat er van je gevraagd wordt en geniet van alle dagen en alle uitjes en alle gebeurtenissen en bedenk je dat je daar helemaal voor jezelf zit ! Voor de geweldige ervaringen die je daar op mag doen. !! lieve groetjes Sandra ( v.d. foto's hihihihi)

Astrid van Rooij

Hoi Lieke,

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Wat ben je dan ver weg he. Ik kan me goed voorstellen dat je dan het liefst op het vliegtuig naar huis wilt stappen.
Wel fijn dat jullie kunnen skypen. Dan ben je toch een beetje dichtbij.
Wat maak jij mooie uitstapjes. Het ziet er prachtig uit op de foto's. Geniet daar maar lekker van Lieke!
Ik hoop dat je je snel wat meer thuis voelt bij die familie.
Je krijgt de groetjes van Amber. Wij lezen jouw blog altijd samen ;-) Tot de volgende blog! groetjes Astrid.

tante josephine

Lieke
Wat een prachtige foto's! geniet volop want dit maak je maar één keer mee.En de gewenning dat komt vast wel.We kijken uit naar je volgend schrijven veel liefs!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!