Lieke in Australië

Laatste weekje Sydney

Lieve allemaal,

De afgelopen weken zijn echt omgevlogen! Het is inmiddels alweer dik 5 weken geleden dat ik Ray mocht verwelkomen in het mooie Australië!! Het was heel fijn om elkaar weer eventjes te zien na dik 4 ½ maand. De eerste paar dagen hebben we Melbourne een beetje verkend. Melbourne is een hele mooie stad waar we echt genoten hebben.

Na een aantal dagen in de stad vertoeft te hebben, zijn we begonnen aan de Great Ocean Road/Grampians park. De Great Ocean Road is de (maar liefst 243 km lange) weg langs de zuidkust van Australië. Dit was zo mooi om te zien!




De volgende dag zijn we naar het Grampians park gegaan. Hier hebben we wat gewandeld en konden we zo de kangoeroes in het wild zien rondhuppelen, ook konden we de koala’s in de bomen zien zitten!


De dag erop zijn hebben we s’ochtends eerst een wandeling van 4 uur gemaakt naar de top van de berg. Hierna zijn we vertrokken naar Adelaide waar we s’avonds aankwamen. We zijn s’avonds wat gaan eten (uhmm; Mc Donalds) en hebben toen wat van de stad gezien...

De volgende dag zijn we weer in het vliegtuig gestapt op naar Sydney! Hier hebben we s’avonds carnaval gevierd met ongeveer 100 Nederlanders, en onze eigen Nederlandse muziek! Dit was echt top!

De dagen erop heb ik Ray hier allerlei dingen in Sydney laten zien; we zijn naar verschillende stranden geweest, hebben geshopt, lekker gegeten, gewandeld en (natuurlijk) het Opera House en de Harbour Bridge bekeken.

Na 12 dagen was het weer tijd om afscheid te nemen (ik moest echt niet huilen hoor ) Het was super om Ray een klein deel van mijn leven hier te laten zien.

De weekenden nadat Ray weg was heb ik weer leuke dingen gedaan met de meiden! We zijn naar Sydney Mardi Grass geweest. Een van de grootste Gay/Lesbian parades die er is. Na dik 3 uur naar de parade gekeken te hebben, en allemaal iets te veel gedronken te hebben zijn we nog even de club ingegaan om daar wat dansjes te doen! (de foto's hiervan laat ik even achterwegen )

Ook is Jordi 1 jaar geworden! We hebben dit heel klein gevierd met cadeautjes, cake en de familie. Kleine Jordi wordt steeds groter. Hij begint nu ook al zijn eerste stapjes te zetten. Het duurt niet lang meer voordat hij kan lopen!

Ik ben samen met Inge, Cynthia en Tessa naar de Huntervalley geweest! Dit was een dagje wijnproeven bij 6 verschillende winegardens. Heerlijk genoten van de wijntjes en lieve vriendinnetjes. Diezelfde avond hebben we Inge nog verrast met een bezoekje van Stijn en Renee! Super gezellig weer eventjes bijgekletst. Die dag erop zijn we met z’n allen lekker naar het strand geweest.


Ook is Inge weer eens ouderwets een weekendje bij mij in Sydney blijven slapen. Op vrijdag gezellig op stap met de meiden! Zaterdag een heerlijk Netflix avondje gehouden en zondag samen met Inge voor de laatste keer naar de stad geweest. Hier hebben we nog wat laatste inkopen voor onze reis gedaan.

Afgelopen weekend was het eindelijk zo ver; SURFCAMP!!! Dit moesten we toch wel een keer gedaan hebben nu we hier in Australië zijn. Samen met Inge en 98 anderen gingen we op surfcamp. 3 sessies van 2 uur lang hebben we surflessen gehad. Het was echt zo gaaf om te doen. Dit kunnen we weer van onze bucketlist afstrepen! Het was een top weekend waar we hele leuke nieuwe mensen hebben leren kennen, een weekend om nooit te vergeten!


En nu is het dan eindelijk zover! Mijn laatste weekje in Sydney is dan toch echt eindelijk aangebroken. Volgende week ben ik hier precies een half jaar en dat betekent dat we volgende week woensdag aan onze reis gaan beginnen! Inge en ik gaan samen de oostkust van Australië reizen in iets minder dan 6 weken! We gaan allerlei plaatsen bezoeken, enorm veel leuke dingen doen en vooral genieten!

De laatste 6 maanden zijn echt enorm snel gegaan. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik op Schiphol stond, helemaal gespannen om aan het grote avontuur te beginnen. Nu is het over een paar weken gewoon alweer afgelopen. Ik merk dat ik ook wel klaar ben voor de volgende stap. Wel moet ik toegeven dat ik stiekem een beetje verliefd ben geworden op Sydney, dus dat ik het ook wel heel erg ga missen.

Ik ga proberen tijdens de reis jullie nog een beetje op de hoogte te houden. Voor nu is dit de laatste blog voordat ik aan het ‘echte’ grote avontuur begin!

See you later mate!

Veel liefs, Lieke

Reacties

Reacties

Laura

Wat heb je een tof en geweldig half jaar mee gemaakt.
Nu nog genieten van je laatste dagen in Sydney en dan eindelijk jullie reis starten met lieve Inge waar jullie al zo lang naar verlangt hebben.
Uitkijken!
Have fun!
En 13 mei sta ik je met open armen op te wachten.
I ?????????
Mama

AnneMarie

Lieve Lieke, Wat heb je toch een mooi avontuur beleefd. Wens je nog een mooie tijd toe voor de rest van je reis Geniet ze xx

Amber en Astrid van Rooij

Hoi Lieke, wat maak jij toch veel mee. Het ziet er allemaal super mooi uit op de foto's. Geniet van de laatste week Sydney en heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier op je reis langs de oostkust. groetjes, Amber en Astrid

Oma

Lieve Lieke, Geniet van de geweldige reis die jullie gaan maken!
Zelf kijk ik erg uit naar 13 mei.
Ik wens je vooral een veilige reis!!!!
XXX Oma.

Hans

Hoi Liek, ondanks dat we natuurlijk elke dag een stukje van je avontuur hebben meebeleefd is dit wel supergaaf om te lezen. En wat ontzetten leuk en goed geschreven. Daar zou je iets mee moeten doen ;-). En natuurlijk kijk ik ook weer uit om je veilig terug te zien. Maar nu eerst nog ff goed afronden bij Camilla en dan genieten van wellicht je grootste avontuur. Dat je verliefd bent op Sydney snappen we goed. Iets om ooit nog eens naar terug te gaan, met Ray!. Nou, have fun, enjoy and have a save trip back home. See you soon. XXX papa

Gerard Langerwerf

Je oma is zo trots op wat je allemaal onderneemt in Australië, dat ze ons een paar fotootjes heeft gestuurd !
Ook wij delen dit trotse gevoel van onze oud-leerlinge Lieke van bs de Meander !
Wij wensen je nog prachtige weken in Australië en een goede reis terug naar Oosterhout
Cara en Gerard Langerwerf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!