Lieke in Australië

I'M COMING HOME!

Lieve allemaal!

Hierbij mijn allerlaatste blogje van mijn onvergetelijke Australië avontuur. Wat is de tijd toch ongelooflijk snel gegaan. Het is inmiddels al weer dik 7 maanden geleden dat ik dit grote avontuur ben aan gegaan. De eerste 6 maanden heb ik hele mooie dingen gezien rondom Sydney. Door die 6 maanden in Sydney gewoond te hebben kan ik het nu wel echt mijn 2de thuis noemen, wat natuurlijk heel bijzonder is.

5 april zijn Inge en ik aan onze oostkust trip van Sydney naar Cairns begonnen. We hebben 5 fantastische weken gehad, prachtige dingen gezien heel veel gave dingen mogen doen.

5 april heb ik afscheid genomen van Camilla en de kinderen. Vervolgens ben ik s'avonds samen met Inge in de bus gesprongen op weg naar Byron Bay. Eenmaal hier de volgende dag aangekomen hebben we onze spullen bij het hostel achtergelaten en hebben we fietsen gehuurd om Byron Bay is te gaan ontdekken (voor het eerst weer gefietst sinds 6 maanden!) We hebben langs de kust gefietst en ook nog een wandeling gemaakt naar de vuurtoren, het meest oostelijke punt van Australië.

De volgende dag moesten we al vroeg op want we gingen kayakken! Dit was erg leuk om te doen, de dolfijnen zwommen op 1 meter afstand van ons vandaan!

Ook hebben we in Byron Bay nog een dag een surfboard gehuurd. Na surfcamp in Sydney gehad te hebben dachten wij geen les meer nodig te hebben, we hebben de techniek toch wel onder de knie.. dit viel helaas wel een beetje tegen haha gelukkig is het uiteindelijk nog wel gelukt. S'avonds zijn we ergens gaan eten samen met Thom en Stef (vrienden van Inge vanuit Nederland) die inmiddels ook waren aangekomen in Byron Bay.

Na een aantal fijne dagen gehad te hebben zijn we weer verder gegaan naar de Gold Coast/Surfers Paradise. Hier hebben we een aantal dagen op het strand gelegen en zijn we 2x goed op stap geweest samen met Thom en Stef. Ook zijn we nog een dag naar een waterpark en een pretpark geweest, wat echt heel erg leuk was.

Vervolgens zijn we naar Brisbane gereisd. Hier hebben we een ferry gepakt die ons een aantal mooie plekken van Brisbane liet zien. S'avonds hadden we het fantastische plan om pannekoeken te gaan bakken. Helaas zijn de pannen in een hostel niet zo goed als dat we van thuis gewend zijn dus dit mislukte haha, dan maar verplicht naar de domino's... oepsss..

Na Brisbane zijn we naar Noosa gegaan. Ook dit was weer een hele mooie plaats. S'avonds daar aangekomen zijn we uiteten gegaan met Tessa, Cynthia, Thom en Stef (zo leuk dat je elkaar elke keer weer tegenkomt).

De volgende dag hebben Inge en ik een tour gedaan naar de Noosa everglades. We gingen in een boot er naar toe en hebben daar vervolgens en BBQ gehad. Daarna hebben we terug gekayakt.

De dag erop hebben we een hele mooie hike gedaan door Noosa National Park. Daarna zijn we lekker op het strand gaan liggen.

Vervolgens van Noosa naar Rainbow Beach gegaan. Hier startte de tour naar Fraser Island. Deze tour hebben we samen met Thom, Stef en 30 andere mensen gedaan. Het was zo ongelofelijk gaaf! We hebben met 4x4 auto's over het eiland gereden naar verschillende meren. S'avonds werd er met de groep gekookt, kaart spellen gedaan en drankjes gedronken. Het waren 3 super dagen!

Vervolgens zijn we naar Agnes water gegaan. Hier kwamen we Tessa en Cynthia weer tegen en hebben we er samen een gezellig dagje van gemaakt.

Vervolgens samen met Tessa en Cynthia de nachtbus naar Airlie Beach. Airlie Beach is het gebied waar de kern van de Cycloon die 3 weken eerder daar was geweest. Toen we aankwamen schrokken we hier wel heel erg van.. het heeft echt heel erg veel verwoest..

We hebben samen aantal drankjes gedronken en ook Thom en Stef waren ondertussen ook weer terug, en daar zijn we toen nog mee op stap geweest.

Vervolgens gingen Inge en ik de Whitsundays tour doen. 3 dagen op een boot wonen en slapen. Dat was wel eventjes wat anders haha. We hebben een (vreselijke) hike gedaan waar goed de schade van de Cycloon goed te zien was. Ook zijn we naar Whitehaven Beach geweest, dit was echt heel erg mooi. We hebben ook nog gesnorkeld en s'avonds op de boot met de groep gezamenlijk wat gedronken.

Toen we terug kwamen in Airlie Beach hebben we nog een aantal dagen lekker bij het zwembad gelegen.

Ook zijn we een dag heel vroeg uit bed gegaan om te gaan Skydiven!!! Dit was zoooo gaaf! Vanaf 14000 ft uit een vliegtuig springen kan ik ook weer van mijn lijstje strepen!

De dag erop zijn we naar Magnetic Island gegaan. We hebben hier een mooie hike gedaan bij zonsondergang. Ook zijn we naar een koala park gegaan waar we een koala mochten knuffelen en andere dieren mochten vasthouden (psssttt.. ik heb een slang vast gehouden, een slang!!)

Ook hebben we samen met 2 andere meiden een auto gehuurd en het hele eiland rond gereden.

Na Magnetic Island zijn we naar onze laatste stop gegaan van de oostkust, namelijk Cairns! Hier zaten Cynthia en Tessa ook al dus daar hebben we de laatste dagen veel tijd mee doorgebracht.

Inge en ik zijn een dag gaan raften, dit was echt heel leuk om te doen!

Ook zijn we samen met die andere meiden gaan duiken, dit was wel een heel erg eng en het ging ook allemaal nog niet zo gemakkelijk, maar het is uiteindelijk gelukt!

We zijn samen met Tessa en Cynthia met een watervallen tour meegegaan. Dit was enorm leuk! Het was heel mooi om te zien!

Ook hebben we met z'n 4e een tour gedaan naar de cape tribulation. We hebben hierbij krokodillen gezien en zijn naar mooie uitkijkpunten geweest.

De laatste dagen in cairns hebben we iedereen een voor een moeten uitzwaaien omdat die alweer verder gingen. We hebben nog lekker bij het zwembad gelegen om toch nog een beetje een kleurtje te krijgen.

En nu is het zover! Naar HUIS!!

Ik heb een hele fijne tijd hier in Australië gehad maar ik moet toch ook wel toegeven dat ik het ook wel fijn vind om weer lekker naar huis te gaan.

We zijn net van Cairns naar Sydney gevlogen en hier blijf ik nog 1 nachtje. Morgen vroeg vlieg ik naar huis en dan kom ik zaterdagochtend weer aan! Wiehoeeee

Ik vond het heel leuk dat ik jullie via deze weg op de hoogte kon houden!

See you soon!

Liefs, Lieke

Reacties

Reacties

Oma

Heel erg WELKOM THUIS Lieke!

XXX

Roos

Een hele goede terugvlucht Lieke.........????

Mama

Wat heb je toch een fantastische tijd gehad. Veel gezien en gedaan.
Ook veel levenservaring opgedaan. Dit neemt niemand je meer af. Maar wat zal ik blij zijn je zaterdag in mijn armen te nemen. Ik heb je zo enorm gemist.
?????????
???? mama

Saskia J

Wat een mooie ervaringen heb je opgedaan zeg! Ik heb al je blogjes gelezen en ervan genoten om zo alles mee te beleven, een geweldige omgeving hoor! Een hele goede reis terug en natuurlijk weer veel plezier in Nederland!

AnneMarie

Geweldige foto's leuke berichten.Wat een avontuur Wens je goede terugreis naar Nederland en een heerlijk weerzien met de familie Liefs en een goede terugvlucht x

astrid en amber van rooij

Jeetje Lieke, wat heb jij veel gedaan en gezien. Wauw! Wij wensen je een goede terugreis!!

tante Josephine en oom Hubert

Lieke
Je hebt de reis van je leven kunnen doen en wat voor één!
Prettige thuiskomst

Tante Tries

Ik ben er eventjes lekker voor gaan zitten om je avonturen te lezen, geweldig en wat een prachtige foto's!! Wens je een goede terugreis, zal wel blij zijn als ik je weer zie hoor! xx

Papa

Geweldig om allemaal nog eens terug te lezen. De tijd is zo snel gegaan (achteraf) en je hebt zo veel gedaan, dat je het nauwelijks kunt bevatten. Ik denk echt dat het de komende weken thuis past tot je doordringt. Wat een geweldige ervaring. Wauw. Maar o zo blij dat je weer veilig en gezond naar huis komt. Schiphol, here we come........ WELCOME HOME. Love you papa
X X
X

Gerard en Cara Langerwerf

Wat een belevenissen.
Het zal wel even wennen worden om weer in Oosterhout terug te zijn. Van je verhalen en foto,'s krijgen we er zin in om ook eens naar Australië te gaan.
Welkom in Nederland, in Brabant en in Oosterhout.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!